Hi, I am Canvas.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi porta nunc at quam pulvinar, id aliquam diam ultrices. Cras eu felis eget lectus rhoncus porta. Nullam lectus enim, egestas vel vehicula quis, pellentesque sed lectus. Integer lectus erat, malesuada eget neque non, tristique fermentum quam. Mauris non ullamcorper augue. Vestibulum consectetur odio et dolor cursus, in pretium orci pretium. Aenean vel aliquet eros. Integer vitae augue nec justo placerat euismod.

DIN INFOSIDA

Din infosida skiljer sig från din bokningssida. Det är på infosidan du kan visa och berätta mer om hur dina fotograferingar går till, lägga in bilder från olika säsonger, behind the scenes filmer och “sälja” ditt brand mycket mer. 

Så se din infosida som en fördjupning av bokningssidan, där den anses som handslaget, och infosidan är kraaamen ;-) 

Din infosida ska inte ligga i din meny, utan du skapar den som vanligt (offentlig), men du använder bara länken i mail till dina kunder, när de skickar förfrågningar. På så sätt är länken exklusiv för dem, men är fortfarande offentlig. Glöm inte ha med stora bilder som ger kunden en känsla! 

BILDER FRÅN OLIKA SÄSONGER

  • Fotar du bröllop eller gravida så bokas det oftast mer i förväg, så se till att visa olika säsonger på sidan. 

BERÖR PAIN POINTS

  • Har din kund några orosmoment (s.k pain points) som du kan hjälpa dem komma över? Är de rädda att inte kunna slappna av, att det ska regna, att barnen ska vara vilda? Skriv om dessa!

REFERENSER

  • En infosida måste ha referenser från dina kunder!

RÖRLIGT MATERIAL

  • Behind the scenes filmer är så bra på att skapa en känsla för dina kunder, och hjälper kunden få förståelse för hur det går till. Så ta med en kompis eller fellow fotograf och be dem filma några klipp till dig. Max 2 minuter lång! 

DETALJER

  • Har du klädguider, galleri för klänningar, tips för bröllopsplanering eller liknande? Skriv med det på sidan!

ATT TÄNKA PÅ 

  • Vad kunden behöver förbereda inför fotograferingen

FAQ

  • Står för Frequently asked questions, och är bra att ha med på din infosida i komplettering till “Pain points”. Glöm inte att ställa frågorna till dig själv i positiv mening, så det inte låter ifrågasättande. 

CALL TO ACTIONS

  • Ha någon begränsning för bokningar så det står hur många tider du kan boka just den månaden, så de får en extra anledning att inte vänta :) 

“Eheu fugaces labuntur anni. Lorem ipsum dolor sit amet. Quam bene vivas refert non quam diu.”

Follow me on Instagram